မရရေအာင္ဇဲြနဲ ့ က်ဳိးစားပါ၊ ေသခ်ာဖတ္ပါ ၊ရေအာင္ေလ ့လာပါ၊ လိုအပ္ယင္ကူးယူသြားပါ၊ ျမန္မာနိုင္ငံသား အားလုံးအတြက္၊ပညာဓါန မ်ဳိးေစ ့ မ်ားကို အြန္လိုင္းကေနကူးယူရွာေဖြတင္ျပလက္ဆင္ ့ကမ္းထားတာပါ

ေျပာျပျခင္ပါတာကေတာ ့

My photo
Malaysia
ေလာကႀကီးတြင္ရုကၡ-သတၱေဗဒ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေသာ-သတၱဝါတိုင္းသည္-သူ ့နည္းျဖင့္သူ စူးစမ္းေလ့လာ စမ္းသပ္ႀကသည္မွာဧကန္မလဲြပါ-ဒီလိုစမ္းသပ္ေလ ့လာရင္းႏွင့္ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ႀကားတဲ့လူေတြ-ရွိသလို-က်ရႈံးသြားတဲ့လူေတြလည္းရွိႀကပါတယ္-ဒီအထဲမွာ-သင္ႏွင့္ကြ်ႏု္ပ္တို့ဟာ-ေဟာဒီကမာၻႀကီးတြင္ သက္ရွင္ေနထိုင္ေနသမွ်ကာလပါတ္လုံး-အရာရာအားလုံးကိုစူးစမ္းေအာင္ျမင္သမိုင္းတြင္ရစ္ေသာ-လႈသားတို ့ျဖစ္ႀကပါေစ(ကိုေဂၚလီ-အလင္းေရာင္ႀကယ္မွ)

ေကာ္နက္ရွင္ မေကာင္းလည္း Youtube ဗီဒီယို ေကာင္းေကာင္း ၾကည့္ရန္

ေကာ္နက္ရွင္ မေကာင္းလည္း Youtube ဗီဒီယို ေကာင္းေကာင္း ၾကည့္ရန္

မန္မာျပည္ကေန Youtube ဗီဒီယိုကို မထစ္မေငါ့ပဲ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ၾကည့္ဖို႔ဆုိေတာ့ ေလာေလာဆယ္မွာ မလြယ္ကူတဲ့ အေနအထား တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမ့ယ္ ဒါကို ေျဖရွင္းေပးမယ့္ နည္းေလးေလး ေတြ႔ လိုက္ပါျပီ။ Feather Beta ဆုိတာေလးပါ။ Youtube မွာ ပါတဲ့ Like , Comments, Links နဲ႔ ဆိုဒ္ကိုေလးေစတဲ့ အျခားအျခားေသာ UI နဲ႔ Gadgets ေတြကို ျဖဳတ္ထားေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာက္ပါ လခ့္ကေန ဝင္ရပါမယ္။ ျပီးေတာ့ ပံုမွာျပထားတဲ့ Join "Feather" Beta ဆုိတာေလးကို ႏွိပ္ယံုပါပဲ။ ျပီးရင္ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ Youtube က ဗီဒီယို၊ MTV ေတြကို ရွာျပီး ၾကည့္လိုက္ရံုပါပဲ။စတင္လုပ္ရန္ေအာက္ပါလင္ ့ခ္ကိုနိပ္လိုက္ပါ။

http://www.youtube.com/feather_beta

အသံုးျပဳလို႔ အဆင္ေျပမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 21 December 2012

ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွ ပေဒါင္ တိုင္းရင္းသူတစု။



ဤပုံေလးကို ျမင္ရသူတိုင္း က ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ႏိုင္ငံျခားသားတေယာက္ျဖစ္ေစ ပေဒါင္ လူမ်ိဳးစုဟု၍သိၾကသည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပေဒါင္တိုင္းရင္းသူတို႕၏ ထူးျခားေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာႏွင့္ ႐ိုးရာဓေလ့တို႕ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း ပေဒါင္လူမ်ိဳးစု၏ အေလ့အထႏွင့္ ေနရင္းေဒသ အေသးစိတ္ ကို မူ သိရွိသူမ်ား နည္းပါးလွသည္။ သိထားသေလာက္ ကို ျပန္လည္ေဝမွ်ေပးပါရေစ။
ပေဒါင္တို႕သည္ လူမ်ိဳးႏြယ္စု ဆင္းသက္ပံု အရ ကရင္နီမ်ိဳးႏြယ္စု ျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ လည္တိုင္ရွည္မွ လွပသည္ဟု ယုံၾကည္သျဖင့္ လည္တိုင္ရွည္ေအာင္ လည္ပင္းတြင္ ေၾကးေခြမ်ားကို တစ္ေခြၿပီးတစ္ေခြဆင့္၍ ရစ္ပတ္ဝတ္ဆင္သည့္ အေလ့အထရွိေသာ ပေဒါင္လူမ်ိဳးတို႔သည္ ကရင္လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ပေဒါင္အမ်ိဳးသမီးမ်ား လည္ပင္းတြင္ ေၾကးေခြစြပ္ေသာ အေလ့အထမွာ ေပ်ာက္ကြယ္စျပဳေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ပေဒါင္တို႔သည္ ေတာင္ငူအေရွ႕ဘက္ ကယားျပည္နယ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းေဒသတို႔အၾကားတြင္ အႏွံ့အျပား ေနထိုင္ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းတြင္ ပေဒါင္ ၁၄၀၀၀ ခန႔္ရွိ၍ ကယားျပည္နယ္တြင္ ၂၅၀၀၀ ေက်ာ္ရွိသည္။ ပ်ဥ္းမနား အေရွ႕ဘက္တြင္ ရွိေသာ ကယားျပည္နယ္ထဲ အပါအဝင္ ေပါင္းေလာင္းငယ္ ျမစ္ဝွမ္းရွိ စတုရန္းမိုင္ ၁၅၀ မၽွ က်ယ္ေသာ ေျမျပန႔္၌လည္း ေနထိုင္ၾကသည္။

ပေဒါင္လူမ်ိဳးတို႔၏ ေနထိုင္ရာအရပ္မွာ ကယားျပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ မိုးၿဗဲေဒသတို႔ ျဖစ္သည္။ ကယားျပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္း လြဳိင္ေကာ္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဒီေမာဆိုးၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ အမ်ားဆံုးေနထိုင္ၾက၍ မိုးၿဗဲနယ္တြင္ ပီကင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ အမ်ားဆံုးေနထိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ရွမ္းလူမ်ဳိးမ်ားက သူတို႔ကို `ပေဒါင္´ဟု စ၍ ေခၚေသာေၾကာင့္ အျခားလူမ်ဳိးမ်ားကလည္း `ပေဒါင္´ဟု လိုက္ေခၚၾကေသာ္လည္း သူတို႔ကမူ `ကယန္း´လူမ်ိဳးဟု ဆိုေလသည္။ ကယန္းဟုေခၚလွ်င္ ပိုမိုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသည္။ ကယန္းတို႔သည္ အျခားလူမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာၿပီး ေနထိုင္ေလ့မရွိ၊ သူတို႔ လူမ်ိဳးမ်ားသာ အုပ္စုဖြဲ႔ ရြာတည္ေနထိုင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္လိုၾကၿပီး ရန္သူမ်ား အလြယ္တကူ မေႏွာက္ယွက္ႏိုင္ေသာ ေတာင္ေပၚေဒသမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေနေလ့ရွိသည္။ ႐ိုးသား၍ စိတ္ထားေျဖာင့္မတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ေပသည္။

ပေဒါင္တို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ေကေကာင္းဒု ဟုေခၚေဝၚၾကသည္။ ပေဒါင္ အမ်ိဳးသားတို႔သည္ ေတာင္သူလူမ်ိဳးတို႔ကဲ့သို႔ပင္ ေဖာ္ေရြသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လက္ ႀကံ့ခိုင္ေတာင့္တင္းသည္။ အလုပ္ကို အပင္ပန္းခံ၍ လုပ္နိုင္ၾကသည္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနတတ္ၾကသည္။ ပေဒါင္ေတို႔သည္ ေတာင္ယာကို ေလွခါးထစ္ စိုက္ပ်ိဳးနည္းျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးရာ၌ ေတာင္ေစာင္းတြင္ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ကန္သင္းခတ္၍ ေရသြင္း စိုက္ပ်ိဳးၾကသည္။ ထိုအလုပ္မွာ မ်ားစြာခက္ခဲ ပင္ပန္းသည္။ သို႔ေသာ္ မညည္းမညဴ လုပ္ၾကသည္။ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ အလုပ္၌လည္း ေကာင္းစြာလုပ္တတ္ၾကသည္။ အမဲလိုက္လည္း ဝါသနာထုံသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေတာင္ေပၚသားတို႔တြင္ ပေဒါင္တို႔သည္ အလုပ္အကိုင္၌ အေတာ္ဆုံး အေကာင္းဆုံး လူတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု ခ်ီးက်ဴးခံရသည္။
ပေဒါင္အမ်ဳိးသမီးမ်ား လည္တိုင္တြင္ ေၾကးေခြမ်ား စြပ္ကာ တန္ဆာဆင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကယန္းတို႔၏ ယံုၾကည္ ယူဆခ်က္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။

ပထမ ယူဆခ်က္မွာ ကယန္းလူမ်ဳိးတို႔သည္ နဂါး အႏြယ္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ကယားလူမ်ဳိးတို႔က မိမိတို႔သည္ ကိႏၷရာမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ယံုၾကည္ၿပီး ကိႏၷရာငွက္၏ ေျခေထာက္အသြင္တူရန္ သစ္ေစးသုတ္ ႀကိဳးေခြမ်ား ဒူးတြင္ ပတ္ထားသည့္ နည္းတူ ကယန္းတို႔သည္လည္း နဂါးမ်ိဳးႏြယ္ ျဖစ္သျဖင့္ လည္ပင္းႏွင့္ ေျခတို႔တြင္ နဂါးရစ္သဖြယ္ ေၾကးေခြမ်ားကို စြပ္ၾကသည္ဟု ဆိုေလသည္။ ဤယူဆခ်က္မွာ ကယန္းတို႔၏ ယူဆခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ဒုတိယ ယူဆခ်က္မွာ ကယန္းတို႔ အမ်ားဆံုး ယံုၾကည္ၿပီးေျပာေလ့ရွိသည့္ ေရွးေဟာင္းပံုျပင္ကေလး အရသာ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုပံုျပင္တြင္-ကယန္းတို႔သည္ အျခားလူမ်ဳိးမ်ားနည္းတူ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ေျမာက္ဘက္မွ ၀င္ေရာက္လာၾက၏။ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာကို ရွာေဖြရင္း ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို႔ ဆင္းလာၾကရာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိလာၾကေလသည္။ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚရွိ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ကယန္းတို႔ ေရႊေစတီတစ္ဆူကို ေတြ႔ရွိၾကသည္။ ယင္းေရႊေစတီသည္ အစကနဦးတြင္ မႈိကဲ့သို႔ ေျမမွ ထူးျခားစြာ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကယန္းတို႔သည္ ထိုထြက္ေပၚလာေသာ အရာကို ေတာင္းျဖင့္ အုပ္ထားၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ထိုအရာသည္ ႀကီးလာသျဖင့္ ယခင္ထက္ႀကီးေသာ ေတာင္းျဖင့္ အုပ္ထားရ၏။ ေနာက္ေန႔တြင္လည္း သာ၍ႀကီးလာသျဖင့္ ပို၍ႀကီးေသာ ေတာင္းျဖင့္ အုပ္ထားရျပန္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔တျခား ႀကီးမား ျမင့္တက္လာကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေရႊေစတီ ျဖစ္၍လာေလသည္။ ထိုအခါ ကယန္းတို႔သည္ သူတို႔သာ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာရန္ ေရႊေစတီ၏ ပတ္လည္တြင္ ၀ါးထိပ္တြင္ သစ္ရြက္ထုပ္မ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး စိုက္ထားေလသည္။ ယင္းေစတီကို ရွမ္းတို႔ကေတြ႔ေသာအခါ ေစတီ၏ပတ္လည္တြင္ တုတ္မ်ားစိုက္၍ အမွတ္အသားျပဳလုပ္ျပန္သည္။ ျမန္မာမ်ားက ေတြ႔ရွိၾကျပန္ေသာအခါ ေစတီ၏ အနီးတြင္ ေက်ာက္တိုင္စိုက္ထူခဲ့ျခင္းျဖင့္ ပိုင္ရွင္အမွတ္အသားျပဳခဲ့ၾကျပန္သည္။

တစ္ေန႔တြင္ ကယန္းတို႔က ေအာင္ပြဲခံၾကကာ ျမန္မာႏွင့္ ရွမ္းကို ဖိတ္ၾကား၍ ထမင္းေကၽြး၏။ ထိုေအာင္ပြဲတြင္ ကယန္းတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကခုန္ၾကသည္။ ထိုအခါ ျမန္မာႏွင့္ ရွမ္းတို႔က ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ပြဲခံရသနည္းဟု ေမးေသာ္ ေရႊေစတီကို ေတြ႔ရွိၾကသျဖင့္ ၀မ္းသာကာ ေအာင္ပြဲခံေၾကာင္း၊ ယင္းေစတီကို နတ္ေပး၍သာ ရေၾကာင္း ကယန္းတို႔က ေျပာေလသည္။ ထိုအခါ ရွမ္းတို႔က မိမိတို႔သာ ပထမဦးစြာ ေတြ႔ရွိ၍ တုတ္မ်ားစိုက္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာ၏။ ျမန္မာမ်ားကလည္း မိမိတို႔သာ ဦးစြာေတြ႔ရွိ၍ ေက်ာက္တိုင္စိုက္ထူခဲ့ေၾကာင္း ေက်ာက္တိုင္က သက္ေသခံလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုျပန္သည္။ ကယန္းတို႔ကလည္း မိမိတို႔သာ ေရႊေစတီကို ဦးစြာေတြ႔ရွိေၾကာင္း ေစတီေနရာသို႔ သြားၾကည့္လွ်င္ မိမိတို႔စိုက္ထားေသာ သစ္ရြက္ထုပ္မ်ားကို ေတြ႔မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေလသည္။ ဤသို႔အျငင္းပြားရာမွ ေနာက္ဆံုးတြင္ သြားေရာက္ၾကည့္ၾကရာ ျမန္မာမ်ားစိုက္ထူထားေသာ ေက်ာက္တိုင္ကိုသာ ေတြ႔ရသည္။ ထိုအခါ ကယန္းတို႔က မိမိတို႔ အမွန္ပင္စိုက္ခဲ့ေသာ သစ္ရြက္မ်ားသည္ မီးေလာင္၍ ပ်က္စီးကုန္သည္သာ ျဖစ္ရမည္။ သို႔ေသာ္ ဦးစြာပထမ ေရႊေစတီကို ေတြ႔သူမွာ မိမိတို႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုေလသည္။ ရွမ္းမ်ားကလည္း ကယန္းတို႔ ဆိုသကဲ့သို႔ပင္ မိမိတို႔ အမွန္ပင္တုတ္မ်ား စိုက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုတုတ္မ်ား မီးေလာင္သြားၿပီသာ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုျပန္သည္။ ဤသို႔ မေၾကမနပ္ျဖစ္ၾကၿပီး အျငင္းအခံုျဖစ္ေလသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ေရႊေစတီ၌ အဓိဌာန္ျပဳၾကရန္ သေဘာတူၾကၿပီး၊`ဤေရႊေစတီကို ပထမဦးစြာ ေတြ႔သူဘက္ကိုသာ ေစတီညႊတ္ပါေစသား´ အဓိဌာန္ျပဳၾကသည္။ အဓိဌာန္ျပဳ သည့္အတိုင္း ပထမဆံုးေတြ႔သည့္ ကယန္းတို႔ဘက္ သို႔ ညႊတ္ေလသည္။ ထိုအခါ ရွမ္းႏွင့္ ျမန္မာတို႔ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားၿပီး ေရႊေစတီ ပ်က္စီးရေလသည္။ ကယန္းတို႔သည္ ေရႊမ်ားကိုခြာယူၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေ၀ယူၾကကာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကသည္။ ေျမာက္ဘက္သို႔ ဆန္တက္ကာ ေတာင္ထူထပ္ ေပါမ်ားသည့္ ယခုေနထိုင္ရာေဒသျဖစ္သည့္ ကယားျပည္နယ္တြင္ ေနထိုင္ၾကေလသည္။ ကယန္းေယာက်ၤားမ်ားသည္ ေရႊေစတီမွ ရလာေသာ ေရႊမ်ားကို အမဲလိုက္ရာသို႔၎၊ သစ္၀ါးခုတ္ရာသို႔၎ ယူေဆာင္သြားပါက ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္မည္ စိုးသျဖင့္ မိမိတို႔မိန္းမမ်ားကို အပ္ႏွံထားၾကသည္။ ထိုအခါ မိန္းမမ်ားသည္ ေတာင္ယာသို႔၎၊ ေရခပ္ရာသို႔၎၊ မိမိသြားလိုရာသို႔ ယူေဆာင္သြားႏိုင္ေစရန္ ေရႊအေခြမ်ားျပဳလုပ္၍ လည္ပင္းႏွင့္ ေျခတို႔တြင္ စြပ္ထားၾကေလသည္။ အလိုရွိသည့္ အခါမွသာ ညွပ္၍ အသံုးျပဳၾကေလသည္။ ကာလၾကာရွည္လာေသာ အခါ ေရႊေခြမ်ားသည္ ကယန္းတို႔၏ ဓေလ့ထံုးစံ အရ ၀တ္ဆင္ရေသာ လည္၀တ္တန္ဆာ၊ ေျခ၀တ္တန္ဆာမ်ား ျဖစ္၍လာေတာ့သည္။ ေရႊေခြမ်ားမွာလည္း တေျဖးေျဖး ေၾကးေခြမ်ား ျဖစ္၍ လာေလသည္။

အထက္ပါပံုျပင္သည္ ကယန္းအမ်ဳိးသမီး ေၾကးေခြဆင္တန္ဆာ၏ မူလအစဟု အတိအက် မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ယင္းပံုျပင္သည္ ေၾကးေခြဆင္တန္ဆာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေနသည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။
ေရွးအခါက ကယန္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားသာမက အမ်ိဳးသားမ်ားပါ လည္ပင္းတြင္ ေၾကးေခြ ၂ဆင့္၊ ၃ဆင့္ ၀တ္ဆင္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ယခုအခါတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသာ ၀တ္ဆင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကယန္းအမ်ဳိးသမီးကေလးကို ငယ္စဥ္ကပင္ သူ၏မိဘမ်ားက လည္ပင္းတြင္ ေၾကးေခြစြပ္ေပးေလသည္။ အမ်ဳိးသမီးေလး ၇-ႏွစ္ေလာက္အရြယ္တြင္ ေၾကးေခြတစ္ေခြ၊ ႏွစ္ေခြမွ် စြပ္ေပးထား၏။ အသက္ ၁၂-ႏွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ ေၾကးေခြအေဟာင္းကို ျဖဳတ္၍ ၄-ေခြ၊ ၅-ေခြမွ်ရွိေသာ ေၾကးေခြကို စြပ္ေပးျပန္သည္။ ၁၆-ႏွစ္၊ ၁၇-ႏွစ္ အပ်ဳိအရြယ္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ အေဟာင္းေၾကးေခြမ်ားကို ျဖဳတ္ၿပီး အနည္းဆံုး ၉-ေခြ၊ အမ်ားဆံုး အေခြ၂၀-မွ် ရွိေသာေၾကးေခြကို ၀တ္ဆင္ေပးျပန္သည္။ ထိုေၾကးေခြကို ေနာက္ထပ္မလဲေတာ့ဘဲ တသက္လံုး ၀တ္ဆင္သြားၾကရေလသည္။

လည္၀တ္ေၾကးေခြသည္ ေခါင္းပြမ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထင္သေလာက္မေလးေပ။ ေၾကးေခြမ်ားကို မ၀တ္ဆင္မီ လည္ပင္းတြင္ အခံအျဖစ္ အ၀တ္ပတ္ၿပီးမွသာ ၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ေၾကးေခြမ်ားသည္ လည္ပင္းအေပၚပိုင္းတြင္ က်ယ္ၿပီး၊ လည္ပင္းမလည္ေလာက္တြင္ ကြင္းက်ဥ္းသြားျပန္၍ လည္ပင္းအရင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ က်ယ္လာျပန္သည္။ ေၾကးေခြမ်ားသည္ အလံုးျဖစ္ၿပီး အေခြတိုင္းတြင္ အဟကေလးမ်ားရွိသည္။ ေၾကးေခြမ်ား ျဖဳတ္ခ်င္သည့္ အခါတြင္ ၎အဟကေလးမ်ားကို က်ယ္ေအာင္ဟၿပီးမွ ျဖဳတ္ရသည္။ ယင္းေၾကးေခြမ်ားကို ကယန္းပန္းတိမ္ဆရာမ်ားသာ သြန္းလုပ္တတ္ၿပီး သူတို႔သာ ျဖဳတ္တတ္သည္။ ျဖဳတ္ရာတြင္နည္းစနစ္မက်ပါက ၀တ္ဆင္သူကို အႏၲရာယ္ျဖစ္ေလသည္။ ရြာတိုင္းတြင္ ေၾကးေခြျပဳလုပ္သည့္ ပန္းတိမ္ဆရာ ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္မွ် ရွိသည္။ ၎ပန္းတိမ္ဆရာသာလွ်င္ ေၾကးေခြကို လည္ပင္းတြင္ ထည့္တတ္သည္။

ကယန္းအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ လည္ပင္း၌သာ ေၾကးေခြမ်ားကို ၀တ္ဆင္ၾကသည္မဟုတ္ပါ။ ဒူးေအာက္ေျခသလံုးႏွင့္ ေျခမ်က္စိအေပၚပိုင္းတို႔တြင္လည္း ေခါင္းပြေၾကးေခြမ်ားကို ၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။ အသက္၆-ႏွစ္၊ ၇-ႏွစ္အရြယ္ကတည္းကပင္ ေၾကးေခြတစ္ေခြ၊ႏွစ္ေခြမွ် စြပ္ထားသည္။ ၁၂-ႏွစ္၊ ၁၃-ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ အနည္းဆံုးေလးေခြမွ ေျခာက္ေခြအထိ ၀တ္ဆင္ေပးသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ဆယ္ေခြအထိပင္ ၀တ္ဆင္တတ္ၾကသည္။ ထိုေၾကးေခြမ်ားကို လည္ပင္းကျဖစ္ေစ ၀တ္ဆင္ရမည္၊ ေျခသလံုးက ျဖစ္ေစ ၀တ္ဆင္ရမည္ဟု ပညတ္ခ်က္မရွိေပ။ သင့္သလို ၀တ္ဆင္ႏိုင္သည္။ ေၾကးေခြစြပ္ပြဲ (သို႕) ေၾကးေခြစြပ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ တစ္ခုခု ျပဳလုပ္ေလ့လည္း မရွိေပ။

ေရွးယခင္က ေၾကးေခြတန္ဆာသည္ ကယန္းအမ်ဳိးသမီးတိုင္းအတြက္ အလွဆံုး အဆင္တန္ဆာ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ယခုအခါတြင္ ထိုေၾကးေခြတန္ဆာ ဆင္ျခင္း၏ မလြတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ကယန္းအမ်ဳိးသမီးမ်ား ေၾကးေခြတန္ဆာကို ပယ္စျပဳေလၿပီ ျဖစ္သည္။
ယခုအခါတြင္ မူ ပေဒါင္ လူမ်ိဳးစုမ်ားသည္ ေနရင္းေဒသ၌ စစ္မက္ေဘးေၾကာင့္ ေနရင္းေဒသမွစြန္႕ခြါကာ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံသို႕ ဝင္ေရာက္ အေျခခ် ေနထိုင္လွ်က္ရွိၾကသည္။ေစ်းကြက္ျမင္ေသာ ထိုင္းအစိုးရႏွင့္ စီးပြါးေရးသမားတခ်ိဳ႕ သည္ ပေဒါင္တို႕အား ေကာင္းမြန္စြာလက္ခံကာ ရြာမ်ားတည္ေပးထားျပီး ကမ႓ာလွည့္ခရီးသြားမ်ားအား အခေၾကးေငြယူကာ ရုံသြင္းသကဲ့သို႕ ျပစားလွ်က္ရွိသည္။လြတ္လပ္စြာလည္းသြားလာပိုင္ခြင့္မရွိေခ်။ ပေဒါင္တို႕သည္လည္း စစ္မက္ေဘးေၾကာင့္သာ ေတာ္သင့္ရာမွာေနရသည္။ အခါအခြင့္သင့္သည္ႏွင့္ မူရင္းဇာတိ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႕သာ ျပန္လိုၾကသည့္ဆႏၵရွိေနၾကသည္။ ဤတြင္ တခုေျပာခ်င္သည္မွာ ကိုယ့္ျခံထဲမွာ ေမြးထားေသာ ကိုယ့္ဆိတ္ သည္ ျခံထဲ၌ ျမက္မရွိ ။ျခံစည္း႐ိုး လည္းမလုံ၍ တဖက္ျခံထဲသို႕ ဝင္ေရာက္ေနရသည္ကို တဖက္ ျခံရွင္ အား ထမိန္ စြန္ေတာင္ဆြဲကာ နင္ပဲ ငဆ ၊သူခိုးပါဟူ၍႐ိုးစြပ္၍မရ၊ ဘယ္သူမျပဴ။မိမိ မႉသာလွ်င္ျဖစ္သည္။သို႕ေသာ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည့္တခုမွာကား ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ပေဒါင္တို႕အား ထိုင္းႏိုင္ငံဤ မူရင္း ရွိရင္းစြဲ တိုင္းရင္းသားမ်ားဟု သာထင္ မွတ္သြားခ်င္းသာျဖစ္သည္။။ႏွေမ်ာဖို႕ေကာင္းေပစြ။
ထို႕အျပင္ အဂၤလန္ ႏိုင္ငံ လန္ဒန္ ျမိဳ႕ Believe it or Not (ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေန )ထူးဆန္းေထြလာျပတိုက္တြင္ လည္း ပေဒါင္ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတေယာက္ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္လုပ္လွ်က္ရွိေသးသည္။ အလည္အပတ္ေရာက္ရွိသူျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ ဝင္ေရာက္ႏႈတ္ဆက္ႏိုင္ၾကပါေသးသည္ဟု အၾကံျပဳလိုက္ရပါသည္။
မူရင္းပိုင္ရွင္ အတီးထံမွကူးယူေဝမ်ွတာပါ..

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆုံးတင္ထားေသာပို ့၁၀ခုစာဖတ္ရန္အရုပ္ပုံသို ့ေခါင္းစဥ္သို ့Read more စာအားကလစ္ပါ

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

အျမဲရွာေဖြတင္ျပသြားေသာမွတ္တမ္းမ်ာဖတ္ရန္

မိတ္ေဆြတို ့မွအေႀကာင္းအမ် ဳိ းမ်ဳ ိဳ းအႀကံေကာင္းေလးမ် ားေရးသားနိုင္ပါတယ္

ဒစ္ကာဘာရီခိုက္တဲ ့သယ္ရင္းမ်ား

Flag Counter